sobota, 31 grudnia 2016

Filcowe literki | krok po kroku



Już dawno po świętach, powoli wracamy do naszych normalnych obowiązków, ja mam to szczęście, że do pracy dopiero za parę dni. Dziś sylwester, jednak dla mnie skończy się on napewno długo przed północą, na sofie z zamówionym take away'em przy boku męża :) brzmi idealnie, już dawno minęły czasy kiedy mogłam balować do rana, teraz świadomie wybieram ciepło domowe i byle jak najbliżej łóżka :) chyba się starzeje haha.
Przejdźmy jednak do tematyki postu, ostatnio przeglądając instagram natknąłem się na jednym z profili na urocze literki, początkowo szukałam w internecie gdzie można takie kupić, jednak po krótszej chwili natchneło mnie to do zrobienia ich własnymi rękami, pobiegłam więc do miasta po materiały i od razu wzięłam się do roboty. Przyznam, że sprawiło mi to wiele radości. Dziś pokaże wam jak zrobić takie filcowe literki - ostrzegam tylko, że to mój pierwszy projekt, więc napewno nie będą idealne :) Zaczynamy!!
KROK PIERWSZY. Wybieramy tematyke. Ponieważ spodziewam się dziecka i jestem wciąż na etapie dekorowania i upiększania pokoiku, moje literki to imię mojej nienarodzonej jeszcze córeczki. 

KROK DRUGI. Materiały. Będziemy potrzebować kilka kawałków filcu, różne kolory muliny, igłę oraz wkład do wypałniania, ja użyłam wkładu ze starych miśków, dodatkowo przyda się mocny klej i ostre nożyczki.






KROK TRZECI. Z tekturki albo papieru wycinamy szablony literek, szblony stworzyłam sama, ale jestem pewna, że inspiracje można zaczerpnąć z internetu :) Po wycięciu literek odrysowujemy je na filcu, a potem zszywamy krawędzie, zostawiając otworek na włożenie pluszu/wkładu ze starego misia. Po wypełnieniu literki zszywamy ją całkowicie.




Czynność powtarzamy z każdą literką. Ja dodatkowo utrudniłam sobie sprawę i zdecydowałam, że po zszyciu cześci naszej literki, żeby ukryć szwy, wywróciłam ją z lewej na prawą, mam nadzieje, że wiecie co mam na myśli :)

KROK CZWARTY. Dekorujemy. Do tego użyłam resztek filcu i kleju oraz filcowe kulki. Pobierając inspiracje z internetu stworzyłam zwierzątka leśne i przykleiłam je do literek. 





Efekt końcowy literek.


Przyznam, że jestem bardzo zadowolona z efektu i już planuje kolejne projekty. Sprawiło mi to dużo radości oraz odciągneło o telewizjii i internetu  :)
Uważam, że takie literki to idealny prezent dla przyszłej mamy lub do pokoju naszego malucha. 





Na koniec chciałabym skorzystać z okazji i życzyć wszytkim Szczęśliwego Nowego Roku!!!

@marlena_parr


4 komentarze:

  1. Świetne!!! Takie kolorowe i milutkie w dotyku!

    OdpowiedzUsuń
  2. fajnie trafić na drugą przyszłą mamę;) pochwal się jeśli możesz w którym tygodniu jesteś? pomysł na literki bardzo fajny:) sama o takich myślałam:)
    zapraszam do siebie https://comamima.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ty nigdy nie balowalas do rana moja droga. Literki bjuti:) masz talent

    OdpowiedzUsuń